La ciència esdevé una part essencial de la cultura contemporània i l’educació científica és un repte important que la docència ha de plantejar-se juntament amb els aspectes lingüístics i culturals. És per això que amb aquesta unitat didàctica es pretén desenvolupar aspectes lingüístics i culturals dins de l’educació científica, com a eina per millorar les competències lingüístiques en valencià dels alumnes i guiar-los cap a la normalització lingüística d’aquesta llengua.
Per tal d’aconseguir aquest objectiu s’ha emprat la metodologia TILC i PLE per a planificar totes les actuacions dins de les sessions d’aquesta unitat didàctica. Mitjançant aquesta metodologia els alumnes poden aprendre llengües al mateix temps que aprenen continguts acadèmics no lingüístics. A més, aquesta estratègia metodològica és idònia per a acostar l’alumnat immigrant a la llengua valenciana atés que s’utilitzen materials de treball molt motivadors.
La unitat didàctica “Nutrició, Alimentació i Salut (productes de la nostra terra)” es desenvoluparà dins de les unitats de la 1a Avaluació i tindrà una durada de cinc sessions. Aquesta unitat didàctica pertany al Bloc 2, Les persones i la salut, dins del currículum de l’assignatura Biologia i Geologia de 3r d’ESO, del currículum oficial de la Comunitat Valenciana (Regulat pel DECRET 87/2015, de 5 de juny, del Consell).
Amb aquesta unitat didàctica es pretén que els alumnes adquirisquen coneixements i destreses respecte a la nutrició, al funcionament del seu propi cos i a la importància de l’adquisició d’estils de vida saludable.
Al mateix temps, mitjançant l’estudi d’aquesta matèria es tractarà de fomentar actituds positives cap a l’adquisició de sabers associats a la cultura valenciana per tal d’afavorir la integració dels nouvinguts i fomentar l'ús del valencià fora de les aules.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada